Nouvelles

Génome Canada est heureux de vous annoncer que le 10e cycle du programme PPAG débutera en novembre.

PPAG est un programme cyclique, lancé par Génome Canada, qui sollicite des demandes mettant l'accent sur des partenariats académiques/récepteurs, afin de promouvoir l'application de solutions issues de la génomique et de toutes autres sciences omiques.

Le programme vise les secteurs stratégiques suivants : santé humaine, agriculture, pêches, foresterie, énergie, mines et environnement.

Toute l'information et les documents concernant ce 9e cycle sont disponibles sur notre site Web. Vous êtes invités à partager cette information à toute personne qui pourrait être intéressée par ce programme.

Newsfeed

Stem Cells News -- ScienceDaily

Read about today's stem cell research including novel stem cell technology and advances in understanding cancer stem cells.
  • Certain metabolites linked to stem cell function in the intestine
    Researchers have found that high levels of ketone bodies, molecules produced by the breakdown of fat, help the intestine to maintain a functional stem cell pool, which are crucial for intestinal regeneration.
  • New drug target for glioblastoma
    A new international study has identified a new drug target for treating glioblastoma. This target is part of a never-before defined cellular pathway found to contribute to the spread and proliferation of a dangerous subset of cancer cells, called glioma stem cells.